![]()
Tomáš Bratina je odborným asistentem v rámci nordistiky. Zaměřuje se na lingvistiku a vede odborné kurzy, jako jsou srovnávací jazykověda nebo historický vývoj norštiny. Kromě toho vyučuje kurz norštiny pro nenordisty, jehož cílem je přiblížit Norsko a norštinu širšímu publiku napříč univerzitou. Věří, že Norsko a Česko (i Slovensko) mají více společného, než se na první pohled zdá, a je rád, že jako součást brněnské nordistiky může přispívat k budování mostů mezi těmito zeměmi.
Mgr. Tomáš Bratina, Ph.D.
![]()
Vlastimil Brom vyučuje některé lingvistické kurzy - úvod do germanistické jazykovědy a syntax němčiny, dále úvod do německých dějin; podílí se na kurzech k historickému vývoji němčiny. Náplní nabízených výběrových seminářů jsou vybraná témata a žánry staršího německého písemnictví, zvláště s vazbou na historické české země, např. kroniky aj., dále otázky historické sémantiky a vývoje vlastních jmen. Motivaci pro studium historických dimenzí a vývoje jazyka, literatury a obecně kultury a společnosti spatřuje i v důležitosti jejich reflexe pro vnímání současnosti a - podle zájmu - rozvíjení představ o budoucnosti.
Mgr. Vlastimil Brom, Ph.D.
![]()
Jan Budňák na germanistice vede kurzy úvodu do studia literatury. V bakalářském studiu dále učí semináře zaměřené na práci s literárními texty 19. a 20. století. V nich se cvičí nejen techniky čtení (close reading), ale i techniky práce se zdroji a techniky psaní akademických textů, především argumentativních esejí. Věří, že s texty lze pracovat věcně a přesně, že výsledky této práce lze úspěšně sdílet a tím se vzájemně inspirovat, a že právě tyto kompetence jsou zásadní pro studium humanitních oborů i život v demokratické společnosti.
Mgr. Jan Budňák, Ph.D.
![]()
Pouze když si uvědomíme, co víme o jazyce, můžeme s ním sebejistě zacházet. K této kompetenci vám napomohou nejen předměty zaměřené na německou gramatiku a jazyková cvičení v rámci bakalářského studia, ale také práce s jazykovými korpusy při studiu jazykovědy a učitelství. Důležitá je v tomto ohledu také podpora budoucích učitelů a učitelek německého jazyka v reflektivních seminářích a náslechových praxích v magisterském studiu.
Mgr. et Mgr. Markéta Hotařová, Ph.D.